به گزارش وب دا؛ دکتر رسول خضری با تأکید بر برخورد قاطع با عوامل و مسببان توزیع مواد محترقه در کشور در آستانه چهارشنبه آخر سال، گفت: به طور حتم باید با متخلفان به صورت جدی برخورد شود تا به این ترتیب از بروز خطرات و آسیب‌های ناشی از رفتارهای ناهنجار در این ایام جلوگیری شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم فرهنگ‌سازی برای کاهش آسیب‌ها در چهارشنبه‌سوری تأکید کرد وافزود:‌ تنها با تغییر تفکر مردم به‌ویژه جوانان می‌توان از تبعات منفی این مراسم کاست.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم‌ها و تفریحات سالم باید در دستور کار شهرداری‌های کشور قرار گیرد،  تصریح کرد: متأسفانه جوانان و نوجوانان به‌علت نبود سرگرمی‌های سالم به ویژه در چنین روزهایی به سمت تفریحات خطرناک گرایش پیدا می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: خوشبختانه میزان حضور مردم در چند سال اخیر در مراسم‌های خطرناک کاهش چشمگیری پیدا کرده که این موضوع نتیجه اجرای اقدامات فرهنگی بوده است.

خضری با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان و دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک دارد، گفت: مدارس می‌توانند با انجام برنامه‌ریزی دانش‌آموزان را نسبت به خطرات ناشی از بکارگیری مواد محترقه خطرناک آگاه کنند.

وی با اعلام اینکه به‌طور حتم دانش‌آموزان و نوجوانان برای حضور در جامعه به ویژه در ایام چهارشنبه سوری نیازمند الگو هستند، افزود:‌ تمام دستگاه‌ها و مسئولان باید برای تحقق این موضوع با وزارت آموزش و پرورش تعامل کنند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در  گفت وگو با ایکانا با بیان اینکه حضور جوانان در مراسم‌های چهارشنبه سوری و به تبع‌ آن آسیب دیدن افراد در این مراسم پایانی بر زندگی سالم جوانان است، تصریح کرد: زمانی که افراد در این مراسم آسیب می‌بینند تا‌ آخر عمر باید در تاریکی و خاموشی زندگی کنند.